Velkommen til skole og SFO

Faktuelle oplysninger

Østbirk skole ligger i Østbirk by og er grundlagt i 1904. Skolen er er løbende renoveret og er lige pt. i gang med en større renovering i afdelingen der forbinder mellemtrin og udskoling.

Østbirk skole er beliggende i et naturskønt område, med Søhøjlandet tæt på og en natursti der går gennem skolens arealer. Herudover tager det 5 min at nå til motorvejen, der er gode offentlige transportmuligheder og skolebusforbindelser.

Skolen ligger i Østbirk by, som har et aktivt erhvervsliv og der er gode fritidsaktiviteter og Multihal lige ved siden af skolen.

Der er ca. 450 elever på skolen. Der er 2 spor på hver årgang fra 0.- 9. klasse med en god klassefordeling.

Der er ca. 60 medarbejdere tilknyttet skole, sfo og administration. Medarbejderstaben består også at nogle faste tilkaldevikarer, som kender skolen og eleverne, det giver både genkendelighed og tryghed.

Skolen har fokos på Co-learning, er LEGO Education skole, har et tæt samarbejde med uddannelsesinstitutioner og netværksskoler i Horsens Kommune.

Vi har fokus på at fastholde de værdier vi har sat for skolen og arbejde videre med dem.

Skolen har et tæt samarbejde med de lokale erhvervsdrivende.

Vil du læse mere om skolen, så vælg et af de andre punkter eller kontakt gerne skolen for mere information.