Co-teaching

Co-teaching:

Vi skal skabe faglige og sociale læringsmiljøer, der gør at vores elever bliver i stand til at mestre livet bedst muligt ud fra egne forudsætninger. Dette kræver, at vi kontinuerligt udvikler vores praksis, bl.a. ved at organisere og tilrettelægge differentierede læringsmiljøer, der tilgodeser alle elevers behov og potentialer.

Man ved fra forskning, at co-teaching som samarbejdsform er en af de mest effektfulde måder at udvikle og øge kvaliteten af undervisningen i almenområdet, så alle elevers behov og potentialer tilgodeses.

Co- kommer af ordet collaborate, dvs. samarbejde, så co-teaching handler om at lære i samarbejde. I samarbejdet arbejder mindst to personer med forskellig vidensbaggrund sammen om at planlægge, gennemføre og evaluere et læringsforløb i en periode.

Østbirk skole har en efterhånden lang tradition for at arbejde med co-teaching. Både internt og med eksterne partnere. Vi forsøger at lave så mange af disse forløb som det er muligt og giver mening gennem et skoleår og vurderer løbende de indsatser vi sætter i gang.